Första månaden

Första månaden av det nya året har passerat..

Hur det har gått med mina nyårslöften (ni kan läsa mer om mina nyårslöften hära ☞ http://aldrigmerafetto.blogg.se/2017/december/nyarsloften.html):
Det har faktiskt gått mycket bättre än vad jag trodde att det skulle göra (med tre av dom iaf)! 😃 Jag har kommit igång ganska bra med träningen men dock har många pass blivit inställda då det snöat en hel del (jag räknar inte skotta som träning, annars så hade jag ju blivit klar med träningsmålet direkt 🤣)..

 
När det gällde att sluta med snackset så var jag väldigt orolig att begäret skulle ta över och att jag skulle börja äta i smyg MEN jag har lovat mig själv att vara ärlig om sånt till Andrea och ni (för min skull) så jag stålsatte mig.. Inget snacks för mig och det har jag hållt i 32dagar och kommer fortsätta hålla (+ att jag fortfarande håller mitt godislöfte)! 😃👍🏼👊🏼 Det som är kvar att jobba med är shoppandet! 🙈

Hur jag har gjort:
Med träningen så har jag gått igenom kommande vecka och satt ut när jag ska träna och sen hållt det (att det sen blev att skotta ibland är en giltig ursäkt)! 💪
Med snackslöftet så hade jag ju först bestämt att jag skulle få äta popcorn max en gång i veckan men inte ens det har jag gjort, valde att ha en helt vit månad från sånt! Men hur har jag klarat mig ifrån att åka dit då det finns så många frestelser runt om en? Jag är bortskämd med att sambon jobbar på Ica så jag behöver i stort sett aldrig gå in på en mataffär och måste jag det så ser jag till att ha ätit något just innan så jag inte är jättehungrig! Sen håller jag mig till handlingslistan och försöker att inte titta på snacks (plågar bara mig själv då jag gör det för jag kommer inte köpa nå)! Sen jobbar jag bredvid ett cafe och en butik som säljer massa godis och snacks men butiken undviker jag och cafet är jag inte alls in på. På kvällarna, speciellt då jag är själv, så har jag underhållt hjärnan och händerna med tex att läsa böcker (tjejen fick mig att börja läsa Sagan Om Isfolket och jag är helt fast), även fastnat för ett mobilspel "Township" (obs beroendeframkallande 😅), sudoku osv.. 😃👍🏼 Sen att inte glömma Surfplattan som jag har som belöning efter två månader utan snacks, endast en månad kvar tills jag får köpa den! 😃
Med kosten så slutade jag med mat som innehåller mycket kolhydrater (tex pasta, mjukt bröd och ris) och det gjorde jag för att jag började överäta mjukmackor efter att jag slutade med snacks.. Det blev att jag bytte ut sockret (+ ätandet) till något annat.. Men nu har jag vart utan dom sakerna i tre veckor! 😃🙌 Det har dock istället påverkat shoppandet, har shoppat mer än vanligt.. Ett beroende löser oftast av ett annat..
Men sen är det ju så jäkla roligt att shoppa kläder nu då man kan göra det på vanliga butiker för att man har en vanlig storlek nu! 😃🙌 Köpte nyligen en till Fjällräven jacka och jag är så nöjd med den, riktigt varm och härlig! 😃❤

 
 
Nu är vi inne på februari månad och jag kommer fortsätta kriga på som jag gjort och jag hoppas att det går bra för er också! 😃👍🏼👊🏼