Nystart

Okej, planen var att vänta tills vi gjort klart där ute! Men vaknade upp och kände mig så jäkla uppsvälld och tjock, varför ska jag då vänta då jag mår dåligt över det nu!? Tänkte att små steg är bättre än inge! 😊 Sen kommer jag hela tiden på fler saker som jag vill göra ute på tomten så kommer alltså aldrig bli klar! 😅

Jag vägde mig imorse, tog en massa mått och bilder.. Inte kul att se siffrorna eller bilderna Men grymt roligt att sen få se svart på vitt att jag minskat! 😃

Hur jag ska gå tillväga:
*Äta allmänt bättre!
*Inge pasta, mjukbröd eller snacks (från idag och september ut)!
*Börja promenera på lunchen, iaf tre gånger/veckan!
*Börja köra cardio (cykel och crosstrainer)!
*Styrketräning (för att bli allmänt stark och för att bygga benmuskler så jag kan börja jogga igen)!
*Dricka 2l vatten/per dag

Varför jag väljer att undvika mjuktbröd osv ett tag är för att jag vill ha en liten kickstart med viktnedgången! 😊

Varför det blive att jag gått upp:
*Har äte alldeles för stora portioner (och knappt rört mig)!

Jag har riktigt lätt att gå upp i vikt, skulle jag tex äta dåligt en hel helg så skulle jag kunna gå upp mot 5kg! Jag kommer att få hålla koll på min vikt (/midjemått) resten av mitt liv men det är det värt! Jag vill aldrig mer hamna på över 100kg; ingen ork, hittade knappt kläder, ingen livsglädje osv! Nää fy fan.. Så håller jag koll (räcker att jag märker att byxorna börjar sitta tajt) så kanske jag hinner bromsa innan jag nått +10kg! Målet är självklart att hitta en sån balans att jag knappt går upp eller ner.. 😊

1
Anonym

Åh vad inspirerande! Ska nog köra igång jag med igen! Har oxå extremt lätt att gå upp i vikt så fokuserar jag inte ett tag så är det runt överallt igen... men nu så! Lycka till!!

Svar: Vad roligt att du tycker de! 😃 Inte kul men bara man försöker hålla lite koll så! 👍🏼 Kör hårt!! 😃👍🏼👊🏼
aldrigmerafetto