När man väljer cykeln före biln

Vi bor i närheten av ett berg där vi (och massa andra) brukar gå uppför ibland och jag fick höra av tidigare husägaren att de finns en annan väg till berget.. Ha vart nyfiken länge på hur lång den vägen osv är, idag tog jag tag i det..

Pumpade upp däcken på cykeln , startade klockan och trampade iväg.. Men upptäckte ganska fort att jag inte hade nå bakbromsar! 😱 Men tack å lov så hade den bara hoppat ur så satte fast den och trampade vidare.. Va dock grymt dålig grusväg efter några km, kommer vara såå öm i rumpan imorn! 😂 Sista kilometern var ju nästan bara uppför, hade växeln 1*4 (av 24 möjliga) och flåsade som 17 i slute men klarade de (har ju inte tränat kondis på x antal månader)! 😃👍🏼👊🏼😅 5,2km var det tills grusvägen tog slut, det blir en ordentlig promenad om man vill gå med hundarna dit och sedan uppför berget (vi kommer vara grymt trötta sen 😂)! 😊

Men blev ett himla träningspass, planen var ju att ta det lugnt då jag som sagt inte tränat kondis på länge.. Men väl uppe på cykeln så trampade jag på som 17, älskar känslan av att flyga fram med hjälp av min egen kondis å muskler (ingen motor alltså)! 😅😃👊🏼

Jag mötte några bilar (jägare) på väg till berget och först då reagerade jag på att jag cyklade, att jag inte tog bilen för att kolla avståndet.. Att ta bilen hade faktiskt aldrig slagit mig, självklart skulle jag kolla sträckan med cykeln.. Gillar verkligen den reaktionen och tänkandet! 😃👍🏼

Dock behöver jag verkligen en ny cykel.. 😬 Växlarna tjorvar, bakbromsarna tar dåligt, ekrarna i bakdäcket är helt slut (min andra cykel är i samma skick men dom är ju 16 å 18 år så).. Få se om man ha råd me nån ny nästa år annars får de vänta, får jag ist koncentrera mig på att cykla me racern (på asfalt då)! 😊