Lita på planen

Jag var så nära att ställa mig på vågen i lördags fast jag bestämt mig att endast väga mig varannan helg.. Jag kände mig inte ens lättare men ville ändå väga mig, vägandet kan fort blir ett beroende! Jag frågade mig själv; Kommer du känna dig dålig ifall vågen visar på plus? Mitt svar var: Ja! Så därför ställde mig inte på vågen, jag behöver inte ge mig själv en anledning att klaga på mig..

Jag har valt en metod nu där siffrorna inte går lika fort neråt som då jag gick på shakes från Nutrilett! Jag har inget speciellt datum eller liknande jag måste gå ner till och det är "bara" 7kg jag vill ner nu..

Hur gör jag:
•(Minst) 30min morgonpromenad med hundarna och köpte nyss en viktväst som jag har på mig då!
•Powerwalk 45min / tre gånger i veckan!
•Ingen pasta, mjukt bröd eller snacks (råkade dock äta en mjukmacka v.2, komme på det 10 dagar senare)!

Sen har jag även börjat med styrketräning för att jag vill bli allmänt stark och bygga upp benmusklerna så jag kan börja jogga igen!

Jag måste helt enkelt lita på processen, jag kommer att gå ner i vikt men det kommer ta någon månad..

Jag sköter kosten bra dom dagarna jag jobbar men kvällarna och då jag är ledig så överäter jag.. Konstant hungrig (då jag i princip saknar mättnadskänsla) och att det finns tillgängligt gör det så svårt.. Så nu då v.4 dragit igång blir min största kamp att dra ner på kvällsätandet..