Fyra veckor har gått

Nu har det gått fyra veckor av min nystart och jag är ganska nöjd med min insats! 😊

Hade satt upp lite olika "regler" kring mat och aktivitet som ja skulle följa.. Ingen pasta och inget mjukbröd.. Sen aktivitet: 30min promenad med hundarna på morgonen, tre stycken powerwalk och två stycken styrkepass under veckan!

Hur det har gått:
Har oftast gått längre än 30min på morgonen och sista veckan har jag gått med en viktväst (på 3kg)! 😃 Har kört mina två styrkepass och tre powerwalk (t.o.m. fyra stycken någon vecka)! 😃 Men kosten däremot har inte gått lika bra, råkade äta en mjukmacka en gång (komme på riktigt på det ca 10dagar senare) annars så ha ja inte äte nå fast ja vart sugen och inte nå pasta heller.. Men jag har överäte massor på kvällen.. 😣
Vågen visade på +0,9kg på två veckor, inte förvånad men glad över att den visade på plus! Jag behöver få på svart å vitt att jag inte kan äta så mycket jag gjort (sen vänta ja även på röda veckan så då bruka ja alltid svälla upp lite)!

Hur jag ska göra nu:
•Ska fortsätta med morgonpromenaderna!
•Tre powerwalk i veckan!
•Ingen pasta eller mjukbröd!
•Byta ut filen till havregrynsgröt (men det hade ja redan bestämt, vill ju äta varmt nu då kylan komme)!
•Tre styrkepass i veckan!
•Sen ska jag äntligen börja jogga (kommer börja med väääldigt små sträckor), 2-3ggr i veckan!
•Max 250kcal till kvällsmålet!

Kommer att väga och mäta mig om fyra veckor..

1
Anna B

Jag är nyfiken på vad du äter på kvällarna när du överäter? Beror det kanske på att du har ätit för lite tidigare under dagen...?

Svar: Hej Anna! Joo delvis har jag ätit för litet på dagarna och så blir jag fort rastlös då jag sitter i soffan och ser på tv.. Jag äter massa bars, riskakor, kanel Wasa osv.. Passerar fort 500kcal utan att jag hinner reagera på det.. 😕 Men nu ha ja skött mig snart i en vecka! 😃👍🏼👊🏼
aldrigmerafetto