Vad vågen visar 1,5 år senare

Jag tog tag i mitt liv den 17aug -15 och sex månader senare så visade vågen på -30kg! 😃👍🏼👊🏼
Efter några månader så visade den -33,4kg men två kilo gick jag upp ganska fort.. Sen har min vikt legat kring 62-63kg..
 
Hur jag gick tillväga:
Jag valde att köra igång hårt med enbart shakes från Nutrilett och efter tre veckor så la jag till mat sakta men säkert! Började inte med promenad eller träning direkt utan efter ca fyra månader så började jag med promenader men det tog flera månader till innan jag började med träning.. Jag la helt enkelt all energi på att klara av att gå på shakes.. 
 
Vad har jag äte sen dess? 
Svaret är enkelt: vardagsmat! 
Hamburgare, pasta, tacos, fisk osv 
Sen har jag även ätit en hel del snacks, ca 3-4 gånger 
i månaden har jag frossat ordentligt.. 
 
Vad visar vågen nu? 
Ca + 2kg! 
Önskade att jag kunde säga att det är muskler men det är det tyvärr inte.. Jag har ätit väldigt gott i sommar och lite cardio så jag gick upp ca fyra kilo.. Men har tagit tag i det igen, är på slutet på vecka fem nu! 😃
 
Det har alltså gått ca 1,5år sedan jag i stort sett nådde min målvikt och det är en helt sjukt underbar känsla av att jag sedan lyckats hålla vikten hyfsat bra! 😃🎉 
 
Jag har bantat flera gånger i mitt liv, provat på massa olika metoder.. Gått ner ca 10-20kg varje gång men jag har alltid misslyckats och sedan nästan gått upp allt igen.. Nå som är självklart men man fort glömmer bort är att det är superviktigt vad du gör efter du gått ner, man kan tex inte gå tillbaka till som man gjorde innan för då kommer man gå upp igen! 
Steg 1: gå ner i vikt med en viss metod!
Steg 2: äta hälsosamt och vardagsmotion