Hur olika vi är

När man åker till större orter så börjar jag direkt att observera människor och deras vanor.. Där jag är ifrån så vet man ju i stort sett vilka alla är så det är inget kul! 😅 Men iaf.. Det satt en tjej framför oss på tåget som hade en chipspåse i handväskan, vi åkte en timme och hon hann inte ens äta upp den! Va 17 liksom!? 😱😂 Sånt blir jag fascinerad över och då inser man även hur olika vi människor är..

Förr då jag åt massa godis, chips osv så skulle jag aldrig kunna dra ut på en chipspåse så länge.. Men åt heller aldrig offentligt, åt bara hemma i smyg.. Skammen man kände för att man åt i smyg, så jäkla skönt att inte göra det längre och slippa den känslan..

Jag har kommit väldigt långt me mitt sockerproblem och matmissbruk, kan hålla mig till endast en kväll i veckan.. Då jag frossar på precis allt jag är sugen på, gör jag inte det försvinner inte suget.. Kan alltså inte ersätta ett sug me nå annat, har provat det och de fungerar inte alls.. Men fast jag har kommit grymt långt så tror jag aldrig att jag kommer att komma så långt att ja kan sitta och småäta ur en chipspåse väldigt länge, rent ha kvar den någon dag.. Känns omöjligt då jag känner hur sockret (och mat allmänt) påverkar hjärnan.. Men så får det vara, jag vet om det och får jobba utifrån mina förutsättningar..