VårRuset med hela familjen

Jag har drömt om att jogga i så många år men aldri velat börja pga min vikt, 30kg i övervikt är inte att leka med!
Men förra året i början på mars så nådde jag min målvikt och i slute på april började jag jogga, det var helt underbart! 😃 Bara någon vecka efteråt anmälde jag mig till VårRuset som skulle vara i slutet på maj, hade vid den tidpunkten som längst joggat 3km (VårRuset är på 5km)! Men jag anmälde mig ändå och hade som mål att klara det på under 40min (man går ju den sträckan på 50min)! Jag var super nervös inför allt (skulle jag hitta dit, orka runt osv) men jag lyckades övertalade mitt ena syskonbarn att följa med och det var jättekul att göra det tillsammans med hon (fast vi nu inte just sprang tillsammans men allt pepp före och efter loppet osv)! 😃❤
Jag sprang in på 29min och 20sek, under 30min och jag var överlycklig! 😃🏅Kommer aldrig glömma hur lycklig och stolt jag var över mig själv då! 😃👍🏼

I år blir det ännu roligare! Jag har lyckats få me mig hela familjen! 😃🎉 Flickvännen, alla tre systrar, de ena syskonbarnet (dom andra är pojkar) och mamma! 😃 Blir att peppa och motivera varandra till loppet, sen umgås före och efter målgång! 😃 VårRuset passar verkligen alla; ena systern ska gå med barnvagn, några i familjen har knä problem osv.. Vi tävlar inte mot varan utan gör de för skojs skull! 😃 Kan dock hända att min äldsta syrra tänker tävla så då ska hon få springa som 17! 😜

Kör styrkeövningar för benen (+ resten av kroppen) nu, tidigast i mars ska jag börja jogga lite försiktigt! Tänker inte göra samma misstag som förra sommaren, då joggade jag utan att träna benstyrka och det resulterade i att jag fick ont i ena knät! 😣

VårRuset