Upp och ner

Det har vart några jobbiga veckor med kosten och är tungt fortfarande! Men så är livet, det går upp å ner me allt.. Jag är konstant hungrig och snackssugen men bara bita ihop och fortsätta kriga!

Det är elva dagar sen jag åt snacks sist, åt så jag seriöst trodde att magen skulle sprängas + mådde illa i typ 20timmar.. Men när illamåendet släppte så komme suget tillbaka och det har hållt i sig sen dess, trodde de skulle försvinna då mensen komme (brukar göra de) men icket.. Man förstår verkligen vilket beroende man har då man är grymt sugen på snacks fast man vet hur illa man kommer att må efteråt.. Men jag bestämde mig redan på kvällen då jag åt snacks att jag inte skulle äta igen förrän om två veckor! Det har jag ångrat i stort sett varje sekund, har sånt jäkla enormt sug alltså!! Enda anledningen till att jag hållt mig från att äta är för att jag bestämde mig och det kommer jag hålla! Ifall jag får för mig att köpa snacks så ställer jag bara en fråga till mig själv: Kommer du ångra dig? Svaret är alltid Ja, så då är det bara fortsätta bita ihop! Men på söndag blir de snacks, har nedräkning i sinne! 😍😅

Jag har provat mycke för att dämpa mitt sockerbegär, bla äte LCHF.. De hjälpte dock varken mot suget eller mättnadskänslan! Men suget dämpades iaf lite och det gör det även nu! Just nu är jag i en svacka men om jag tänker typ en månad tillbaka hur det var då så är de enormt stor skillnad mot för då jag tog tag i mitt liv aug -15! Nu försöker jag tänka efter på hur jag reagerar av olika saker jag äter och försöker undvika det jag går igång på! Sen är jag inte lika sockerkänslig längre, sånt jag gick igång på förr reagerar jag inte lika mycke på nu! Tror det har att göra med att jag äter husmanskost nu, förr levde jag på snacks och gatumat så då blir ju kroppen van att få mycke socker!

2
Anonym

Läs "Hjärnkoll på vikten"! Den gjorde att jag på ett annat sätt kan FÖRSTÅ mitt sockerberoende. Och hjälper mig att hantera det 😊

Svar: Den har jag läst, även Sockerbomben är bra och underlättar beroendet en del! ☺👍🏼
aldrigmerafetto

Anja Magnusson

Låt bli sockret helt och hållet. Acceptera att du inte kan röra det, liksom för en alkoholist. Alla dina ätardagar gör att du göder sötsuget. gå så hela livet eller lägg sockret på hyllan, gråt en skvätt men efter en tid så ka du se hur befriande det är att inte ens ha sug. Tankar på sockret är också då borta och du får tid över att tänka på annat. Uteslut sötningsmedel och gluten. Det tar tid bara men du gör dig en stor tjänst...
Bravo kämpat för övrigt!

Svar: Hej Anja! Som jag skriver har jag provat LCHF (uteslöt allt socker) men begäret var ändå kvar, suget blev mindre men de var ändå kvar! Det var de som även gjorde att jag failade och började om att missbruka socker konstant! Men det är precis som du skriver, ett beroende jämfört med alkohol! Men jag väljer att köra på som jag gör nu, jag vill inte leva ett liv utan godsaker.. Låter kanske knäppt men.. Tack för ditt meddelande! MVH Ida
aldrigmerafetto