Mitt första triathlon

Hösten 2013 satt jag och lyssnade på när syrrans kille berättade om hans Ironman han nyss hade genomfört, jag blev helt fascinerad av det han berättade! Där och då bestämde jag mig för att det skulle jag också göra! Men med en överviktig på 30kg var det verkligen inte aktuellt, jag kunde inte ens gå runt kvarteret utan att jag blev så ansträngd att jag svettades!

Hösten 2015 tog jag tag i mitt liv, gjorde en helomvändning med maten! Från att leva på snacks till att börja med shakes, 6 månader senare visade vågen på -30kg! Någon månad senare började jag jogga, hann även med mina två livs första lopp den sommaren! VårRuset och Tjejmilen! 😃🏃🏻‍♀️

Det är bara början på 2017 men jag har redan anmält mig till tre lopp (funderar även på ett fjärde); VårRuset, Tjejmilen och ett triathlon! 😃 Är supernervös inför Triathlon loppet (sprint); kommer jag ens orka runt? Kommer jag klara av simningen/cyklingen!? Vad ska jag tävla i för kläder? Är jag för gammal för att börj äta med Triathlon (fyller 30 i år) Osv.. Men har skrivit ut massa bra information dom hade på deras hemsida, så bara läsa igenom det och sen fråga folk som gjort triathlon tidigare! ☺ Är det nån av mina följare som vill ge tips och råd så tar jag tacksamt emot de! 😃

Året jag fyller 35år (2022) är målet att genomföra en Ironman! 🏊🏼‍♀️🚴🏻‍♀️🏃🏻‍♀️

 
2
S

Har du sett programmet Riktiga Karlar på TV4? Finns på deras play. Handlar om rätt överviktiga och otränade män som tränar inför ett triathlon.

Svar: Hej! Nej har inte sett det än, har tänkt det men! Var det bra? ☺
aldrigmerafetto

Lotta

Väldigt inspirerande program!! Ingenting är omöjligt bara man ger sig den på att det ska gå!! Vad har du anmält dig till för triathlon... är också grymt sugen på att prova genomföra ett!! Har anmält mig till vårruset och scaniamilen på Luleå stadsmara... kör just nu ica klassikern 😊👍 har precis börjat följa din blogg och den är verkligen inspirerande 💕

Svar: Hmm.. Fick du mitt svar? Jag ser inget nu! :s
aldrigmerafetto