Mina 6 bästa tips för att lyckas med en livsstilförändring

Jag har många följare som frågat efter tips för att gå ner i vikt så här kommer mina 6 bästa tips för att lyckas med en livsstilsförändring!

Vad blev fel förr?
De flesta av oss är jojo-bantare, ta och fundera över varför det inte gick förut och tänk på det inför den hära gången! För mig var det alltid godiset eller/och snackset som förstörde för mig, så den hära gången har jag accepterat att jag inte kan kontrollera mig när det gäller godis! Därför har jag godislöfte och snacks får jag äta max en gång i veckan och måste planera den kvällen minst en dag innan! Jag har alltid vart väldigt impulsiv av mig, har jag blivit sugen på chokladbollar så har jag stått med händerna i bunken innan jag ens hunnit reagerat över vad jag gör! Därför har jag satt upp en viktig regel för mig själv att jag inte får handla onyttigt på impuls, den regeln har räddat mig flera gånger!

•Välj metod!
Det finns massa olika metoder för att gå ner i vikt, vi är alla olika och därför fungerar metoderna olika för oss! Hitta vilken metod som kommer att passa in i ditt liv, läs på om den ordentligt och kör hårt! Jag valde att köra på shakes för att jag gillar snabba resultat, valde Nutrilett där man får dricka fem stycken shakes per dag!

 

Motivation
Ju fler anledningar du hittar för att göra en livsstilsförändring juuh bättre! Jag gjorde en tagg-lapp och den lämnade aldrig min sida dom första veckorna!

 

Få in vanan
Det är inte alla som helt plötsligt kan börja träna 5h i veckan och det behöver du inte heller. Första halvåret tränade jag ingenting, koncentrerade mig endast på maten! Sen började jag så smått med tre pass i veckan och endast 15min långa! Det gäller även kosten, bytt ut det onyttiga snackset framför tv.n till ett bättre alternativ (iaf sex av sju kvällar)! Kan du gå/cykla till jobbet istället så välj det alternativet, visst du måste kliva upp lite tidigare men du får frisk luft och motion innan du ens börjat jobbet!

Envis
Det kommer vara tuff, speciellt i början då det handlar om en förändring! Det gäller att vara envis och fortsätta kämpa mot sitt mål!

Grop efter vägen
Någe jag har fått acceptera för den hära livsstilsförändring är att jag kommer ramla ibland, det har varit jobbigt att acceptera då jag är en perfektionism! Men istället för att tänka att hela livsstilsförändring är förstörd så har jag ställt mig upp, funderat över varför de blev som de blev och sen blickat framåt!

2
Lillis

Riktigt kloka tankar/råd...
Du är en sann inspiratör 🙌🏻
Keep up the Good work 👌🏼

Svar: Tack så mycke Lillis! 😃
aldrigmerafetto

Anna

Jag har gått upp ca 10 kg i vikt det senaste året, och känner att jag vill bli av med dem. Är iofs inte i någon riskzon, men vill förändra innan det sker. Och så såg jag att du hade "startat om" och kände att nu jäklar ska jag hänga på! Ville bara säga det, att du och ditt driv är så inspirerande! Nu kör vi! :D

Svar: Hej Anna! Tack för din kommentar! Förstår dittt tänk, bra av dig att du tar tag i det redan innan man släppt det för långt.. Det är alldeles för lätt att man gör det.. 😕 Oj vad glad jag blir av å höra det! ☺ Nu jäklar kör vi!! 😃
aldrigmerafetto