Påminna sig själv om hur långt man komme

Det är så jäkla lätt att bara koncentrera sig på nuet och glömma bort hur långt man faktiskt komme!

Som nu har jag ju äte snacks en gång varje vecka den sista månaden/månaderna, haft ett rejält sug typ hela tiden! MEN jag har bara hållt mig till en dag (kväll) i veckan, hade de vart förr hade jag äte varenda dag! Så fast jag är i en lite jobbigare period nu så krigar jag på så mycke jag orkar, jag är iaf långt ifrån där jag startade!

De känns lite som jag börjar komma ut den hära jobbiga perioden, jag hoppas det är så! Ska man hålla vikten så kan man inte äta så mycke snacks varje vecka som jag gör (speciellt då jag tränar väldigt lite, knappt)! Men jag väger inte mig nu, vet att jag gått upp lite men tänker inte ställa mig på vågen nu! Gör jag det så kommer jag bara må dåligt över siffrorna på vågen men inte orka göra nå åt det, alltså kommer det inget bra ur att ställa mig på vågen.. Sen går jag inte bara efter vågen utan måttbande också och jag vet att magen svulle också så.. Men jag gräver inte ner mig, jag vet att jag kommer komma tillbaka till banan!

Jag åt snacks igårkväll (var självklart planerat) och jag märker stor skillnad på kroppen nu mot för innan.. Innan skrek kroppen efter snacks (återställare) direkt jag vaknade efter att ha äte snacks på kvällen, det var inte ovanligt att jag åt snacks istället för riktigt frukost.. Sen fortsätte dagen med mera snacks än mat och så höll det på i stort sett hela tiden.. Men nu då jag vaknar dagen efter så är magen risig, känns bakis i munnen (precis som att jag hade supit) och mår allmänt lite dåligt.. Det måste ju vara för att min kropp är mer van bra mat än snacks nu!