Ett år sen jag nådde min målvikt

För gode prick ett år sedan så nådde jag min målvikt efter att ha krigat hårt i sex månader! 😃🎉

 
Sen dess har jag krigat på med att hålla den vikten men har som pendlat på + 2 till 4kg, kilon som vägrar försvinna! Jag har inte räknat kalorier, gått på LCHF eller nå annat.. Utan jag har försökt äta med sunt förnuft, men jag har ändå äte pasta, pizza, bröd (vanlig mat vill säga) osv.. Jag vet att jag måste äta lite mindre av de (mat med högt kaloriinnehåll) då jag har så lätt att gå upp i vikt, men samtidigt så vill jag äta de jag tycker om..

Inför den hära dagen hade jag tänkt tvär banta för att gå ner till målvikten och visa er hur duktig jag är, men de kändes fel att göra så! Skulle ju lura både er och mig då! Istället vill jag visa er (och mig själv) min riktiga siffra, vad jag faktiskt väger nu utan att banta.. Det här visade vågen nu på morgon, vart riktigt förvånad men glad (för en månad sen vägde jag nämligen 63,9kg och har gått ner 1,7kg utan att göra nå speciellt)! 😃👇🏼

 
Det betyder alltså att jag endast gått upp 1,4kg på ett år! 😃🎉 Jag är otroligt glad över den siffran, förr hade de inte vart konstigt att se en ökning på ca 10kg.. 

Jag tycker ändå att de är lite jobbigt att se 62,2kg på vågen, hade gärna sett 59-60kg ist.. Men helst av allt vill jag få bort all löshud jag har, fast jag har gått ner ca 31kg så gillar jag inte alls det jag ser i spegeln då jag står i underkläder.. Det är verkligen en grej som drar ner mig psykiskt, jag känner mig tjock (pga all hud) men samtidigt så vet jag att siffrorna på vågen säger att jag inte är de.. Har tänkt kolla upp om jag kan få hjälp med att ta bort all överflödig hud..

2
Felicia

Shit vad duktigt av dig!

Svar: Tack så jättemycke! 😃
aldrigmerafetto

Karin

Hur gjorde du för att gå ner så mycket ? Var det en "hälsosam" viktminskning?

Svar: Hej Karin! Om du läser mitt första blogginlägg så ser du hur jag gjorde! ☺MVH Ida
aldrigmerafetto