Vuoggatjålme

Jag har alltid önskat att få fira min 30årsdag i fjällen (i förväg då genom att jag fyller i maj) men är utan skoter den hära vintern så då kändes det ganska långt bort! Men flickvännen och lillasyrran planerade tillsammans att överraska mig rejält och dom lyckades! 😃❤
 
I helgen har vi varit i Vuoggatjålme där dom hade hyrt stuga och skoter till mig! 😃 Mamma, pappa och hundarna följde med, haft tur med vädret fast de va lite kallt fredan! Äte otroligt gott och mått väl! 😀😎
 
Stugan dom hade hyrt:
 
På väg ut!
 
Skotern dom hade hyrt till mig;
Ski-doo Summit 600cc 154" 2016 😃
Jag har bara ägt skotrar med 800cc så det var kul att få se hur mycket en 600cc faktiskt orkar! 😊
 
Stannar till för att äta lunch!
 
Suovas med glutenfritt Pitabröd, tack ICA för erat breda sortiment med glutenfritt! 
 
Cross är gode nöjd! 😊 
 
Fredan körde vi totalt 16mil me skotrarna, woohoo! 😃 Vi for bla. till Glaciären, var tvungen att gå sista biten pga körförbud men de var de så värt! 😀😍
 
 
På kvällen åt vi på restaurangen i Vuoggatjålme
 
Mums! 😍
 
Delade på efterätten med hjärtat 😊❤
 
Frukost 😊
 
På väg ut 
 
Mitt mellanmål
 
Andrea ska pimpla för första gången men såg någe hon bara va tvungen å ta kort på först! 😅❤
 
Nu är pirken i vattne å Crossen håller hon sällskap 😊
 
På väg upp mot en topp
 
På toppen, gode mäktigt då man ser fler mil bort! 
 
 
 
 
 
Vi njuter i solen 😎
 
 
 
Sötaste Piff 
 
Utsikten från vårat sovrum 😍
 
 
Middan lördan blev tacos 😃❤ Riktig stugmys då halva familjen sitter me underställ! 😅
 
Efterrätt blev kladdkaka me grädde 😃😍
 
Fjällen är helt underbart vacker och härlig! 😊😃❤
1
norrbotten emma

vilka härligt fina foton!

ha en bra dag
kram

Svar: Tack så mycket Emma! 😃 Detsamma! 😊
aldrigmerafetto