Godislöfte i två år!

Idag har jag hållt mig från godis i två år!! 😃
 
Jag tillåter mig i stort sett att äta allt men inte godis, jag kan verkligen inte kontrollera mig själv när det gäller godis! Det är därför jag väljer att ha godislöfte! 
 
Jag bestämde mig påsken för två år sedan att jag skulle sluta med godis då påsken var över! Den påsken hade jag köpt godis som fyllde en ryggsäck ändå räckte de inte, jag åt alltså hela tiden.. När det gäller godis så är det det som kontrollera mig och så vill jag inte leva igen, jag vill kontrollera mitt eget liv! 
 
Jag har haft godislöfte totalt tre gånger förut men direkt det året gått (skulle bara ha ett år) så har det blivit att jag hetsäte flera dagar i sträck.. Så nu är mitt godidlöfte tills jag blir pensionär, nedräkningen tills jag fyller 65år är i fullgång (endast 12'822 dagar kvar)! 😂😂
 
Jag hade bestämt att jag skulle unna mig en 3säsongs sovsäck då jag hållt mig i två år men genom att vi köpt hus och flyttar i mitten på maj, hinner alltså inte använda den innan flytten, så köper ja den då vi flyttat! 😊 Gillar att belöna mig me sånt som gör att jag fortsätter leva aktivt, då jag hade hållt mig i ett år så köpte ja en Garmin Vivoactive klocka! 😊
 
Hur jag klarat mig från att inte börja om med godis:
Början är allti värst, då är suget som störst! Bara vanan att allti äta godis framför en film på kvällen (även under dagen) sitter gode hårt, att komma ihåg att man faktiskt har godislöfte! Det gäller att vara bestämd, fundera på varför man väljer att ha godislöfte (skriv gärna ner anledningarna), berätta för din omkrets du vet kommer stötta dig! Ett beroende löser oftast av ett annat, så även för min del! Vissa perioder har jag shoppat massor ist, sen äter jag snacks (max en gång i veckan)! Varför jag valt att fortfarande äta snacks är för att där är det jag som har kontroll dära (fast jag har grym abstinens ibland), sen lever man bara en gång och då vill jag äta gott! 😊