Fem kilo ska bort

Fem kilo ska bort på fyra veckor, målet är satt till min 30års dag!
 
Det gäller att reflextera över varför man gått upp i vikt för att förstå och sedan vara mer förberedd för framtiden! Att hålla vikten är nämligen en livsuppgift, men ju bättre koll man har ju lättare blir det! Men något kilo upp å ner kommer man alltid pendla, men då det handlar om några kilon så är det annars. 
 
Hur jag gått upp i vikt;
Ca 2kg gick jag upp ganska fort efter jag gått ner i vikt, men brydde mig inte så mycket om det då jag hört att nästan alla går upp två kilo efter en sån viktnedgång (vätska osv)! Men sen har det smygit på sig två kilo till som stannat där och nu sista veckorna ytterliggare två kilo! Det är inte bara på vågen det märks för jag väger mig knappt längre utan jag har ett par byxor jag går efter! Typ allt jag går upp lägger sig på magen så då funkar de ganska bra att gå efter hur byxorna sitter! För ett år sedan satt dom löst, nu trycks magen ut! Jag ska tillbaka till då dom var förstora! Sista två veckorna har jag vart sjuk, så mindre promenader men har ätit mer! Men redan innan det så åt jag för mycket, speciellt på kvällarna! Jag har även försökt äta mig mätt, svårt bara då man typ saknar mättnadskänsla så det har blivit väldigt stora portioner! 
 
Hur jag ska gå tillväga;
Ska sluta med mjukbröd och pasta ett tag, blir potatis och hårdbröd istället! Inte överäta eller småäta på kvällarna, max 200kcal till kvällsmålet! Nu då jag äntligen är frisk igen så blir det juuh tillbaka till mina rutiner med promenaderna men ska även komma igång med träningen! Blir två styrkepass i veckan och ett cardio (blir det nått mer pass så är det bara ett plus), inte optimalt upplägg för viktnedgång men det är inte bara det jag strävar mot! Jag måste nämligen bygga upp benmusklerna för att kunna börja jogga igen! Saknar att jogga som 17!! Och är även anmäld till samma lopp jag gjorde förra sommaren, mina allra första lopp, VårRuset och Tjejmilen! Är även anmäld till ett Triathlon men osäker om jag kommer genomföra det, har knappt tränat och vi har köpt hus som vi får tillgång till om en månad! Så får se om jag hunne träna upp mig till juli och hur ekonomin är (är så mycket man måste köpa å vill göra då man köpt hus 😃), nackdelen med att bo i norr är att det i stort sett är långt till alla tävlingar!  
Sen ska jag dra ner på snacksätandet, får bli max EN gång innan min födelsedag! 
 
Nu kör jag!! 😃👍🏼👊🏼
 
Ska tillbaka till den hära kroppen ⬇