Hur allt började

Hallo! Det är sjukt inspirerande för mig att det är så många som vill följa mig på min Instagram. Jag har fått förfrågningar från många följare om att starta en blogg och jag kände nu att det var dags för det.
Förhoppningvis peppar jag någon och tänkte därför beskriva lite kort hur jag startade och så!
 
Jag började den 17 aug 2015 efter att jag blivit dumpad, jag trivdes inte alls med min kropp och det gick utöver mitt psyke också.. Jag bestämde mig, jag ville leva inte bara överleva! Det var ju så mycke jag ville göra men hindrades pga min vikt; fjällvandra, springa, triathlon, handla kläder på vanliga affärer osv Jag började med enbart shakes från Nutrilett i tre veckor (gick ner 7kg), sedan la jag till lite mat och ökade sakta med några dagars mellanrum! Jag har haft en fuskmåltid i veckan från v6 (räknat från min start) där jag äte precis allt jag vart sugen på, typ halva affärn vill säga! Började promenera i dec och nu har jag hunne kört cardio och styrka några månader (tränar hemma)! På ca 6månader så lyckades jag gå ner 32,5kg! I början på mars nådde jag min målvikt (kring 60kg) så nu handlar min fortsatta resa om att lära sig att hålla vikten (det är helt nytt för mig) och så vill jag att huden ska dra ihop sig och fixa muskler! 
 
6
Anonym

hur har du ätit och äter? lchf? 5/2 dieten, viktväktarna? osv.😀

Svar:
aldrigmerafetto

Anonym

Fuskmåltiden, var det hela dagen eller var det bara en måltid under dagen?

Svar: Hallo! Den varade från då jag komme hem från jobbet (kring 17-18) tills typ 21!
aldrigmerafetto

Anonym

väntar fortfarande på svar på min översta fråga.

Svar: Hej! Men va konstigt för jag svarade på det! :s Jag räknade typ kalorier i början, är ju lite de shakes går ut på! Nu försöker jag äta med måtta, jobbigt då man saknar mättnadskänsla men!
aldrigmerafetto

Anonym

Hur gjorde du när du började lägga till måltider - annat än shakes ? Började du typ med 1måltid/ dag eller hur gjorde du? Hur länge körde du på shakes och övergick helt till vanlig mat om du nu gjort så? 😊

Svar: Hej! Du gissar rätt, jag la till lite protein första tre dagarna! Sedan la jag till lite grönsaker, efter ca en vecka böt jag ut en shake mot en måltid (inkl kolhydrater)! Jag körde på enbart shakes i tre veckor innan jag la till mat, sen körde jag blandat shakes med mat till jag nästan nått min målvikt! ☺️
aldrigmerafetto

Emma

Hur gör du för att hålla vikten när du slutat med shakes? 😊

Svar: Hej Emma! Jag dricker shakes ibland till mellanmål, smidigt och gott! ☺️ Men jag försöker att äta rätt (inte överäta av kolhydrater och lagomt stora portioner) och vardagsmotion! ☺️
aldrigmerafetto

lottanlin.blogg.se

Hej!
Så inspirerande att läsa om din viktresa. Jag funderar på att börja att dricka shakes. Hur många shakes drack du om dagen? Åt du frukt under dessa tre veckor? Tacksam för svaret.

Svar: Hej! Ursäkta sent svar! Jag drack fem stycken per dag! Nix, enbart shakes och vatten!
aldrigmerafetto