Gått upp i vikt

Jag har gått upp 1,8kg på en månad och min första tanke var att jag skämdes, att jag svike mina följare.. Men sen insåg jag hur tokigt jag reagerade, det är ju min resa.. Det är första gången i mitt liv som jag jobbar med att hålla vikten, klart det inte går som en räls då man gör något helt nytt! Man får göra misstag, det är mänskligt och ingen är perfekt (som jag allti ansett att ja måste vara)! Bara titta tillbaka på hur jag äte och rört mig den senaste månaden och göra om! 
 
 
5
Anonym

Jag kan förstå att du känner som du gör. Samtidigt tror jag att gå upp och ner i vikt inom vissa ramar, tillhör livet och dina följare uppskattar dig för den du är och att du skriver som det är❤️

Svar: Tack så mycke för din kommentar! ☺ Ursäkta grymt segt svar!
aldrigmerafetto

Anonym

Det går upp o ner!Du håller ju inom ramarna ! Kanon duktig!

Svar: Börjat inse att det gör det, att hålla vikten är en helt ny grej för mig men! ☺️ Tack så mycke! 😃
aldrigmerafetto

Anonym

Det kan lika gärna vara ökad muskelvikt men endå minskad fettvikt. Kolla på måttbandet oxå och inte bara på vågen. 💪🏻 Du är en riktig kämpe.

Svar: Om jag hade tränat någe så hade de absolut kunnat vara muskler som gjorde att jag gick upp i vikt men nu har jag inte tränat på jättelänge så! 😕😛 Använder måttband också! 👍🏼 Tack så mycke! 😃
aldrigmerafetto

Anonym

Läs det här :)
http://tranastyrka.se/muskler-fett-vatska-din-vag-har-noll-koll/

Anonym

Läs verkligen länken! Hamnade här via din instagram och har själv aldrig haft problem med övervikt men vikt generellt har jag väldigt bra koll på. Själv kan jag väga 3kg i differens från morgon till kväll!! Bara på grund av vätska osv. Tänk också att du kan byggt muskler. Mer muskler kan lagra mer glykogen. Glykogen binder i sin tur ORTOLIGT mycket vatten. Dvs viktuppgång. Nu när du nått din målvikt och försöker bibehålla vikten så gå på spegelbilden istället för vågen!! Säkert vet du redan allt detta, om inte hunnit läsa länken ovan. Så intala inte dig själv att du misslyckats. Du är grym, keep on going!!.

Svar: Kollat igenom länken nu, ska även läsa igenom den mer ordentligt sen! Men har hyfsat koll på de hära, men de dära med glykogen ska jag kolla upp.. Jag försöker gå efter spegbilden men all överflödig hud jag har gör det svårt. Sen kan jag ju svälla upp flera cm om jag äte fel mat, och de syns självklart även på vägen. Ursäkta sent svar! MVH Ida
aldrigmerafetto