Jag ville leva inte bara överleva

För ca 14 månader sen mådde jag inte alls bra, varken fysiskt eller psykiskt! Och det var mycke pga min vikt, min övervikt på ca 30kg gjorde att jag knappt orkade göra saker och jag skämdes för att visa mig offentligt! Gick enbart omkring i XL-XXL tshirt och mjukisbyxor köpta på herravdelningen, att kolla på damavdelningen var inte ens nån mening! Jag hade "bara" ett extrajobb där jag fick jobba några dagar i veckan (om jag hade tur), så även ekonomin var jobbig och självklart tog det på psyket! 
 
Men så hände något i mitt liv, jag blev dumpad! Jag blev så klart jätte ledsen, visste inte hur jag skulle klara allt själv.. Men jag förstod inte att allt var så jobbigt för att jag mådde dåligt och att vi inte var rätt för varan! Men jag började förstå det ganska fort, jag levde ju inte alls det liv jag ville! Istället för att gräva ner mig och tycka synd om mig själv så bestämde jag mig för att ta tag i mitt liv ordentligt, jag ville leva och inte bara överleva! 
 
Jag började stenhårt med enbart shakes i tre veckor och la sen till mat sakta men säkert! På sex månader så gick jag ner 30kg! Allt var så mycke lättare nu; jag orkade gå längre promenader med hundarna, blev inte svettig för att jag städade lägenheten, kunde shoppa på damavdelningen osv I samma veva som jag började med shakes så fick jag en provanställning som sedan övergick till fast anställning så även ekonomin löste sig! 
 
Kärleken hade jag gett upp helt med, antog att jag aldrig skulle hitta en tjej som delade mina intressen! Men i början på 2016 så dök Hon upp, Hon som fick mig att le med hela kroppen! Aldrig känt sån lycka, trygghet, glädje, kärlek förr.. Hon tog mig verkligen med storm! Kommer aldrig glömma hur nervös jag var inför att träffa hon första gången men direkt jag såg hon så visste jag att hon var den rätta! Nu åtta månader senare så har hon flyttat 72mil norrut och vi är sambos, woohoo!! 
 
Canvas tavlan som hänger i vardagsrummet från en av våra fjälltrippar (ett intresse som jag allti haft men aldri orkat göra, ett intresse som vi båda brinner för också)!
 
Hallen
 
Gillar att vi blandat mys me sport! Hehe
 
Sex månader mellan bilderna:
 
 
1
mona englund

Vilken fantastisk resa du gjort så duktigt önskar dig eller er all lycka.

Svar: Tack så mycke Mona! ☺️
aldrigmerafetto