Beroende gör en självisk

Först vill jag börja med att säga att jag är väldigt lycklig med mitt liv; har en underbar sambo, härliga hundar, underbar familj och vänner, en tillsvidare tjänst! Men visst finns de saker jag vill ändra lite på, tex om några år vill jag ha hus!

Men nå ja kan ändra på just nu är hundarna, dom drabbades verkligen av hur jag levde mitt liv förr! Då jag levde på snacks och gatumat så var jag konstant trött, jag får ingen kick av socker utan tvärtom! Så deras promenader blev kortare å kortare, det löste jag och ex.et med att hänga in tomten! Delvis så dom kunde busa med varandra men även så vi inte skulle behöva må lika dåligt över att vi gick mindre med dom! Fast det inte kändes bra i hjärtat att man gick kortare promenader med dom så orkade man inte ändra på det, sockret hade ett hjärngrepp om en!
Vill bara förtydliga att dom inte mådde dåligt utan det var vi som gjorde det!

Efter att vi gjorde slut och sålde huset så "förlorade" jag den inhängande tomten men i samma veva tog jag tag i mitt liv! Så jag började om med promenaderna med dom men jag har hållt vardagspromenader med dom ganska korta ändå, mycke pga dom har så jobbigt med hundmöten! Andrea har väldigt olika arbetstider, slutar ganska ofta vid lunch eller börjar efter den så hon är ofta ute med hundarna flera timmar dom dagarna! Det känns grymt bra då jag nästan bara har den möjligheten på helgerna! Men någe jag kan ändra är vardagsmotionen, så jag har som sagt börjat kliva upp tidigare på morgonen för att hinna gå längre med dom! Har gjort det i tre dagar nu, självklart är jag trött men de känns så bra i hjärtat att göra det! Sen har vi även börjat borsta tänderna på dom varje kväll och börjat träna me dom mer och mer!

Man är verkligen självisk då man är inne i ett beroende, jag är tacksam varje dag att jag hade styrkan att bryta mig ut från mitt snacksberoende!

Nå mer jag ska ändra på (direkt jag blir frisk) är att komma igång med träningen, målet är att träna varannan dag och sedan utöka det efter någon månad! Även dra ner på småätandet på kvällen!