Jobbiga veckor

Jag har haft nå riktigt tunga veckor, de enda kroppen (hjärnan) skriker efter är vitt mjöl och salt! Och att i samma veva sakna mättnadskänsla gör inte saken bättre! 
 
En tanke är att det är hjärnans sätt att vilja få i sig snabb energi, dom sista veckorna har det vart full rulle hela tiden! Är typ som en zombi nu, konstant trött! De enda jag vill är att sova och äta massa bröd osv! Men nu ska jag enbart jobba sen chilla på kvällarna, så blir de väl bättre snart! Ska prova att äta nötter också, de verka ju ska hjälpa mot båda begären jag har! 
 
Träningen är nå jag inte ens orkar tänka på nu, den är lagt på hyllan tills jag fått tebax min energi! 
 
Känns som jag sviker er också då jag är i en sån hära svacka, men försöker tänka att alla är de nån gång då och då! De viktigaste är att inte ge upp helt!
 
 
1
Anonym

Alla har svackor. Det låter som att du har det stressigt och du har säkert rätt i att det är därför du får sug efter snabb energi. För mig brukar det hjälpa att gå ut. Inte nödvändigtvis träna, det kan man ibland vara för trött för, men bara att komma ut hjälper. Lugna promenader. Fylla lungorna med skön höstluft. Man känner sig liksom friskare och då kan suget efter onyttigheter minska. Och man sover bättre. Det blir en god spiral.

Men du, om du trillar dit: var inte hård mot dig själv. Bara att återgå till dina goda vanor imorgon. Som sagt: alla har svackor.

Svar: Hej! Jag kan inte gå lugna promenader då jag är stressad, blir bara mer stressad av det! Minns faktiskt inte hur jag komme ur stressen men nu mår jag iaf bra!
Jag försöker vara snäll mot mig själv, dock är de extra svårt då man är stressad (och ev. lite nere)! Tack för ditt meddelande och ursäkta sent svar! MVH Ida
aldrigmerafetto