Krigat en vecka

Jag har inte äte pasta, potatisgratäng, hamburgarbröd, mjukt bröd eller snacks på en vecka! 
Rört mig som vanligt men blev dock bara ett träningspass! 
Imorse visade vågen -1,4kg! 😃
 
De allra jobbigaste har varit att försöka äta mindre portioner, det är inte så jäkla lätt att äta mindre då man redan äter för lite för att känna sig mätt. Jag saknar i stort sett helt mättnadskänsla, det är av stor mängd vitt mjöl (tex pizza, snacks) jag kan få det ibland. Grönsaker, äta på mindre tallriker osv gör inte att jag blir mätt eller nå men jag får iaf i mig mindre kalorier och så lurar jag ögona då jag äter på en assiett. 
 
Dock vet jag att jag kan ännu bättre, så den här veckan kör jag ännu lite hårdare! 
Förra veckan drack jag oboy på jobbet då jag frös, men nu får det bli kalorifri "oboy" (varmt vatten och kalorifri chokladsås) eller te! 
 
Veckans mål:
Som vanligt me promenaderna; 30min på morgonen med hundarna sen går jag fram å tebax till jobbet (20min/gång)! 
Endast en portion till middan och fortsätta med att inte småäta så mycket (det är på kvällarna det spårar för mig)!  
Blir inget snacks den hära veckan heller! 
Sen blir det tre träningspass; två styrkepass och ett cardio! 
Tisdag: Styrke
Torsdag: Jogga väldigt liten sträcka
Lördag: Styrke
 
Mitt fyra veckors mål var ju alltså att gå ner fem kg, det är ett högt mål för att jag ska kriga ordentligt! Blir det "bara" 3kg så kommer jag ända vara supernöjd! Siffrorna (på vågen el måttbande) är inte de viktigaste utan att jag faktiskt skärper till mig, siffrorna kommer så småningom att gå ner om jag fortsätter att sköta mig! 
2
Anna

Hej! Kikar in hos dig ibland, tycker du är grym! Har en fråga. Minns att du tidigare skrivit att du hade mycket lös hud på magen efter din viktnedgång och hade förhoppningar om att det skulle dra ihop sig med tiden. Har den gjort det? Förstår om du inte vill svara :)
Men sitter i samma sits, min mage börjar bli slapp och jag har några kg kvar men är rädd att det ska bli massa häng kvar.....

Svar: Hej Anna! Oj, tack vad glad jag blir! Måste tyvärr svara nej på den frågan, huden har inte dragit ihop sig. Klart att den drage ihop sig en del men långt ifrån det jag vill, men har väl mig själv att skylla då jag jojobantat i så många år! Sen är det så mycket annat som spelar roll också; åldern, generna, hur mycket man gått ner osv Jag hoppas att den drar ihop sig för dig!
aldrigmerafetto

Anonym

Hej:-)

En liten fråga eftersom jag inte följt din resa;-)
Är det enligt Lchf du äter eller äter du helt enkelt bara färre kolhydrater? Någon särskild metod?

Svar: Hej! Jag försöker bara äta lite mindre kolhydrater! 😊
aldrigmerafetto