Hur jag lyckades gå ner i vikt

Jag vet att jag är långt ifrån ensammen om att ha flera "misslyckade" försök med att gå ner i vikt! Jag har tre större försök där jag lyckats gå ner 10kg, 20kg å 20kg! Det har varit med olika metoder; LCHF, GI å shakes! Men jag har allti misslyckats tillslut.. 
 
Så nu då jag började min viktresa så tänkte jag tillbaka på mina förra försök, varför misslyckades jag?! Det var allti pga snackset, det var allti det jag föll tillbaka på! Jag har allti förbjude mig själv från det då jag gått ner i vikt, sen efter några månader har man smakat lite och så har det varit kört! Därför valde jag att prova på att ha en ätarmåltid i veckan där jag tillät mig att äta precis allt jag var sugen på, typ halva affären! 
 
Det var något helt nytt för mig, att endast äta snacks en gång i veckan! Innan så var det kanske en dag i veckan jag inte åt snacks så det vart en hel omvändning! Det var grymt jobbigt i början, tänkte på snacks hela tiden! Men fast det var så jobbigt så klarade jag av det och jag gör de fortfarande! Nu ett år senare så behöver jag inte lika mycket snacks, har rent gått nån månad mellan gångerna ibland! Kroppen behöver det väl inte på samma sätt då jag allmänt äter bättre mat! 
 
Fundera på varför du misslyckats förr och se hur du kan använda den lärdomen till att lyckats nu! Kan jag kan du! 
 
1
Anonym

Jag vet då inte vad snacks är? Är det ett norrländskt uttryck ungefär som att ni kallar godis för karra? :-) Jag skulle säga att snacks är nötter, chips och och popcorn. Är stockholmare... Hur som helst, det är jättebra att du lyckats sluta och att det där jobbiga suget försvunnit! Följer din "resa"!

Svar: Hej! Snacks är det andra (chips, ostbågar, glass osv) än godis! Men sen exakt vad folk anser är snacks är olika från person till person! ☺️
aldrigmerafetto