Vecka ett

Första veckan utan snacks och fika är avklarad och det har gått bra! 😃👍🏼👊🏼

Men däremot så har jag istället äte mängder av mjukmackor och jag förstod nästan att det skulle bli så, att jag skulle byta ut snackset till något annat! Tanken varför jag skulle sluta med snacks var för att jag vill gå ner några kilon + minska några cm runt magen speciellt men äter jag så hära så går jag ändå bara upp i vikt! Så därför skärper jag till kosten ännu mera!

Hur:
Jag ska självklart fortsätta att vara utan snacks och fika i sex månader.. Sen kommer jag att pausa popcorn ätandet (som jag hade tänkt tillåta mig äta en gång i veckan ist för snacks), kommer att ta bort de värsta kolhydratbovarna som tex mjukbröd, pasta, ris..
Kommer äta en mildare variant av GI; kommer äta havregrynsgröt, hårdbröd, potatis sen självklart massa protein och grönsaker! 😊
Ska även dricka minst en liter vatten per dag och komma igång med promenader och träning!

Hur länge:
Vet inte hur länge jag kommer att äta så hära men ska iaf tappa några kilon men blir iaf några månader.